Activitatea sportivă și alimentația rațională
Importanţa nutriţiei în păstrarea sănătăţii şi formei sportivilor este de mult timp cunoscută. La grecii antici, sportivii păstrau un regim deosebit înaintea competiţiei. În Epoca Contemporană, mai există anumite orientări alimentare în raport cu sportul efectuat. În acest sens, se consideră că alimentaţia unui alergător de fond nu poate fi aceeaşi cu cea a unui săritor în înălţime, de exemplu. De aici a rezultat indicaţia de a da atleţilor de viteză alimente bogate în glucide şi sărace în proteine.  Important de reţinut, însă, este faptul că o alimentaţie raţională face parte integrantă din pregătirea biologică a sportivilor. Nutriţia trebuie să rezolve atât asigurarea sursei de energie şi substanţe plastice, cât şi o serie de alte cerinţe, cum sunt : – creşterea rezistenţei fizice; – accelerarea perioadei de reabilitare; – creşterea posibilităţilor de adaptare a organismului pentru activitatea intensă a muşchilor şi pentru condiţiile speciale de realizare a acesteia (climă, altitudine); – reglarea greutăţii (slăbire sau îngrăşare). Referitor la compoziţia hranei, se are în vedere faptul că la sportivi, schimburile energetice sunt foarte rapide şi intense, implicând necesitatea unor alimente care, într-un volum mic, să furnizeze multe calorii. Sportivul necesită o cantitate adecvată şi echilibrată în principii nutritive de bază: glucide, proteine, lipide, vitamine, minerale şi apă.

Concret, stabilim:
– care sunt SURSELE de alimente sănătoase;
– necesarul energetic;
– care sunt alimente permise;
– alimente recomandate;
– alimente interzise;
– meniuri personalizate pentru sarcină și alăptare cu aport de Vitamine și Minerale;
– sfaturi practice;
– terapii naturiste și complementare.